Zamiast "owsianki"…

Data 10. lip, 2008 dodał dietetyk w Informacje o MMO

„Owsianka jest bardzo zdrowa!!!”… tymi słowami moja mama zwykle zachęcała mnie do jej konsumpcji, byłam jednak bardzo oporna na prośby i namowy (jeśli chodzi o tę kwestię :) ), a teraz…po latach mogę wyrazić dokładnie takie samo zdanie, ona rzeczywiście jest zdrowa, co nie zmienia faktu, że nadal za nią nie przepadam!!! Ze względu na swoje walory żywieniowe owies budzi coraz większe zainteresowanie na świecie. Do niedawna postrzegany był głównie jako zboże paszowe. Obecnie w dobie promowania tak zwanej zdrowej żywności owies może stać się wyjątkowo cennym źródłem wartościowych składników pokarmowych.

Jego ziarna cechują się wysoką wartością odżywczą, w porównaniu do innych zbóż zawiera białko o najlepszym składzie aminokwasowym. Owies charakteryzuje się również zawartością korzystnych niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych spełniających istotną rolę w leczeniu i zapobieganiu miażdżycy a także obniżaniu poziomu cholesterolu. Chciałabym zwrócić uwagę na cenne beta glukany, które wchodzą w skład tego zboża. Są one składnikiem włókna pokarmowego. Ten prozdrowotny związek jest błonnikiem rozpuszczalnym, tworzy lepkie i odporne na działanie enzymów i kwasu solnego żele chroniące jelita. Beta glukan utrudnia syntezę i przyswajanie tłuszczy i cholesterolu, zmniejsza ilość przyswojonej glukozy a także przyczynia się do obniżenia piku cukrowego. Obniża kaloryczność posiłku oraz jego indeks glikemiczny. Beta glukan jest doskonałą pożywką dla bakterii probiotycznych i w wyniku ich działania ulega częściowemu rozpadowi. Efektem rozkładu beta glukanu jest powstanie kwasów organicznych, mających właściwości przeciwzapalnie i hamujących rozwój w jelitach niekorzystnych bakterii gnilnych.

Jako, że nie wszyscy lubimy owsiankę Mini Market Odchudzania oferuje nam jej alternatywę w postaci koncentratu owsa w produkcie Betaven a także Błonnik owsiany. Produkty te możemy dodawać do zup, sosów, sałatek, musli czy też jogurtów, jest to wygodna forma suplementacji a więc zachęcam do zapoznania się z produktami: BETAVEN oraz BłONNIK OWSIANY.

ania

Tagi: , , , , ,

Oceń artykuł

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...

4 komentarze to “Zamiast "owsianki"…”

  1. dietetyk 29 lipca 2008 at 15:34 #

    Dziękujemy za pomysł, chyba warto sprawdzić i na pewno wyjdzie to nam na zdrowie :)

  2. Maria 24 lipca 2008 at 22:25 #

    Owsianka PYCHA!!! Może nie znacie szbkiego i pysznego sposobu na jej przyrządzenie.Oto on:
    Wieczorem zalej wrzątkiem płatki owsiane(zwykłe, błyskawiczne są mniej wartościowe).1-2 łyżki płatków na osobę,przykryj naczynie.I TO WSZYSTKO!
    Rano dolej ciepłego lub zimnego mleka lub jogurtu,dorzuć dowolne dodatki – owoce lub orzechy lub rodzynki lub ziarna słonecznika.Zmieniaj dodatki a owsianka ci się nie znudzi.PA

  3. dietetyk 16 lipca 2008 at 11:32 #

    Myślę, że jak najbardziej mogę polecić taką dietę jednodniową, to może być krok do częstszego wprowadzania produktów z owsa do naszego menu, do czego gorąco namawiam !!! :D

  4. ilona 12 lipca 2008 at 23:25 #

    Jako śniadaniowy zjadacz owsianki z długim stażem, namawiam znajomych do tego samego:) Większość z nich kojarzy owsiankę jednak jedynie z bezwartościowym posiłkiem (pewnie przez wstręt z dzieciństwa), a Twój post jest najlepszym dowodem na to, by obalić mity:)
    Pisałam kiedyś w temacie “Poświąteczny powrót do formy” o jednodniowej diecie owsiankowej. Jak się na nią zapatrujesz?:)


Dodaj komentarz

Proszę wypełnij wymagane pola i nie wyrażaj się wulgarnie. Twój email nie będzie publikowany.

Możesz używać tagów HTML:: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>