Nie wyrzucaj witamin!

Data 08. paź, 2008 dodał dietetyk w Odchudzanie

Zmiany aury za oknem i ostatnie deszczowe dni zabrały mi dużo energii i pozytywnego myślenia, tak więc gdy wreszcie pojawiało się słońce odetchnęłam i pomyślałam, że jest jeszcze nadzieja na złotą jesień  i spacery po liściastych, parkowych dywanach ;)

Myśl , że będzie coraz chłodniej i niebawem pojawi się biały puch na drzewach zmotywowała mnie do podjęcia pewnych kroków, które uodporniłyby mnie na wszędobylskie bakterie. Przydałoby się więc jakieś wzmocnienie… mam na myśli witaminy. Najlepszy rozwiązaniem jest oczywiście zjadanie owoców i warzyw kilogramami ( tak aby pokryć swoje dzienne zapotrzebowanie). Jedak nie jestem w stanie zjeść tyle darów natury w ciągu jednego dnia! Nie byłoby to do końca zdrowe i mogłoby się skończyć biegunką. Na szczęście są jeszcze witaminy w kapsułkach, tak aby uzupełnić braki wynikające z niedoborów żywieniowych.Tak więc odpowiednio dobrana żywność plus suplementacja może uchronić Cię przed chorobami.

Poznaj kilka praktycznych porad w jaki sposób przechowywać i przygotowywać żywność, aby zachować jak najwięcej cennych dla Twojego zdrowia witamin:

-przyrządzaj potrawy jak najkrócej przed podaniem
-mając do wyboru żywność mrożoną i puszkowaną zdecydowanie wybieraj mrożoną
- żywność mrożoną gotuj bez rozmrażania
- używaj naczyń ze stali nierdzewnej. Gotowanie w garnkach miedzianych zubaża potrawy o witaminę C, E, kwas foliowy
- makaron, ryż, mąkę oraz warzywa strączkowe przechowuj w ciemnych pojemnikach, gdyż promienie słoneczne niszczą zawartą w nich witaminę B2
- nie wystawiaj mleka i przetworów mlecznych na działanie promieni słonecznych, gdyż traci witaminy A, D, B2
- żywność wymagającą chłodzenia przechowuj w lodówce (w stałej temperaturze do 4 stopni Celsjusza), aby zapobiec jej zepsuciu lub zwiędnięciu. Mrożonki trzymaj najlepiej w temperaturze poniżej -18 stopni Celsjusza.
- żywność w puszkach oraz suszoną składuj w chłodnym i suchym miejscu
- owoce i warzywa najlepiej gotuj na parze
- kupuj zawsze świeże produkty, w ilościach, które możesz zużyć w ciągu kilku dni
- dary natury najlepiej myć szczoteczką pod bieżącą wodą, zbyt długie mycie powoduje wypłukiwanie witamin B i C.
- surówki sporządzaj ze świeżo pokrojonych warzyw, w przeciwnym razie tracą witaminy C i z grupy B.

Pomyśl o nadchodzącej zimie… możesz uniknąć przeziębień jeśli zaczniesz dbać o jakość żywności,którą codziennie spożywasz. W ofercie sklepu Mini Market Odchudzania znajdziesz produkty, które wzmocnią Twój organizm i uzupełnią braki niezbędnych witamin.

- Jeśli jesteś aktywny sportowo MMO ma dla Ciebie preparat VITA-MIN multiple SPORT
- Jeśli czujesz się osłabiony i potrzebujesz wzmocnienia wypróbuj preparat: VITA-MIN plus 30 kaps
- MMO z myślą o przedstawicielkach płci pięknej wprowadził do oferty sprzedaży preparat VITA-MIN plus 30 kaps DLA KOBIET

ania

Tagi: ,

Oceń artykuł

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...

Dodaj komentarz

Proszę wypełnij wymagane pola i nie wyrażaj się wulgarnie. Twój email nie będzie publikowany.

Możesz używać tagów HTML:: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>