Naturalne spalacze tłuszczu

Data 15. lis, 2010 dodał Paulina w Odchudzanie

O spalaczach tłuszczu już kiedyś pisałam (“Efektywne spalanie tłuszczyku z suplementami”). Ze względu na duże zainteresowanie omawianym zagadnieniem, postanowiłam przybliżyć Wam  temat naturalnych spalaczy tłuszczu, czyli takich produktów, w których znajdują się substancje wspomagające odchudzanie, o właściwościach termogenicznych. Oczywiście, postać w suplementach diety jest bardziej aktywna, jednak spożywanie tych produktów z pewnością nikomu nie zaszkodzi, a wręcz przeciwnie- wspomoże  zmagania o szczupłą sylwetkę. Warto więc przed wyjściem na zakupy zrobić sobie listę skutecznych pogromców tłuszczu.

O jakich produktach powinniśmy pamiętać?

1) Przyprawy:

  • papryka chili pieprz Cayenne- zapewnia potrawom wyrazisty smak. Jest idealny do mięs (kotletów, steków, pieczeni)sałatek i zup. Przyspiesza proces utleniania się tłuszczów.
  • imbir- świeży korzeń dodaje smaku tłustym mięsom, owoc morza, flakom, pasztetowi z zająca. Mielony nadaje się do wina, grzanego piwa, pierników, pieczonych jabłek i ciasteczek. Pobudza krążenie krwi i ułatwia trawienie.
  • czerwona ostra papryka – zawarta w niej kapsaicyna wpływa na metabolizm spoczynkowy poprzez podniesienie termo genezy. Oznacza to spalanie większej ilości energii (kalorii) i wydzielanie w postaci ciepła. Zabieg ten przyspiesza przemianę materii. Pasuje do sosów i zup, które stosowane są jako lek na … kaca:) Mimo, że w Polsce nie cieszy się popularnością, papryka chili to po soli, druga najczęściej stosowana przyprawa na świecie.
  • cynamon– usprawnia działanie insuliny, zapobiegając przy tym magazynowaniu cukrów jako tłuszczu. Jednocześnie wpływa na obniżenie apetytu, oraz na ogólna odporność organizmu.

2) napary:

  • czerwona herbata- zawiera dawkę kofeiny, która błyskawicznie się wchłania i długotrwale pobudza układ krwionośny. Najlepiej spożywać ją pół godziny po posiłku. Ale uwaga – mimo, ze jest bogata w polifenole, które mają odchudzające właściwości, ma specyficzny, ziemisty posmak.
  • zielona herbata- wystarczy już jedną łyżeczkę liści zaparzyć wodą w temperaturze 80-90 °C, przez 2-3 minuty. Taki napój spowoduje zwiększenie spalania tkanki tłuszczowej. Warto ją pić zwłaszcza przed lub po ćwiczeniach.
  • mięta pieprzowa- picie wywaru z mięty wpływa pozytywnie na układ pokarmowy. Zwiększa wydzielanie soku żołądkowego i żółci, co ułatwia trawienie pokarmów i ich lepsze wykorzystanie.

3) przekąski:

  • orzechy – mimo, że są bardzo bogate w kalorie to jednak są korzystne dla ciała. Zawierają substancję odpowiedzialne za stan sytości. Po spożyciu orzechów wydzielamy substancję CCK, które dają sygnał nasycenia. Obniżają poziom cholesterolu we krwi i poprawiają wygląd cery. Jeśli lubisz coś pochrupać to rób to zdrowo.
  • migdały- posiadają błonnik, witaminy i są źródłem bardzo dobrze przyswajanego wapnia. A także nienasyconych kwasów tłuszczowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Migdały będą również wspaniałym uzupełnieniem sałatek i ciast.

4) słodycze:

  • kakao- zawiera teobrominę oraz kofeinę, które pobudzają organizm i pozwalają zregenerować się po wysiłku. Najlepiej spożywać gorzką czekoladę lub gorzkie kakao ponieważ czekolady mleczne i nadziewane, a także napoje dla dzieci zawierają zbyt dużo cukru.

5) rośliny strączkowe:

  • soczewica- jest szczególnie popularna w krajach Bliskiego Wschodu, we Francji i w Hiszpanii. Nic dziwnego ponieważ jest bogata w białko i daje poczucie sytości. Dzięki temu szybko się najesz i dłużej nie będziesz odczuwać głodu .

6) owoce:

  • cytryna – witamina C nie tylko wzmacnia Twoją odporność, ale sprawia również, że Twoje ciało szybciej spala tłuszcz. Dodatkowo zawarta w miąższu cytryny rutyna wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych oraz wzmacnia włosy i paznokcie.
  • mandarynki- oprócz witaminy C zawierają pektyny, które powodują pęcznienie w przewodzie pokarmowym. Dzięki temu obniżają poziom cholesterolu, pomagają usunąć nadmiar wody i toksycznych metali z organizmu.
  • grejpfruty- są bardzo soczyste i zdrowe. Powodują przyspieszenie procesów trawiennych, a także zapobiegają utlenianiu się złej frakcji cholesterolu. Dzięki temu oprócz odchudzających mają także antymiażdżycowe właściwości.
  • truskawki- są źródłem błonnika, witamin oraz minerałów. Regulują pracę układu moczowego, pomagają w pozbyciu się nadmiaru wody.

7) chude mięso:

  • ryby- są bogatym źródłem kwasów omega 3, które mają działanie antynowotworowe i wpływają dobroczynnie na układ krążenia. Minimalizują ryzyko wystąpienia miażdżycy, a także poprawiają koncentrację. Pamiętaj tylko, że najzdrowsze są tłuste ryby morskie ugotowane na parze lub wędzone.
  • wołowina – oprócz białka zawiera 2,5 razy więcej żelaza niż mięso wieprzowe i 5 razy więcej żelaza niż mięso drobiowe. Dzięki temu powoduje lepszy transport tlenu co wpływa na polepszenie koncentracji i wzrost poziomu energii. Wołowina jest też największym źródłem cynku oraz witaminy B2 spośród wszystkich rodzajów mięs.  Idealna do bitek, gulaszy i steków.

O czym jeszcze powinniśmy pamiętać?

  • płatki owsiane – spożycie porcji owsianki na śniadanie to rewelacyjny sposób na początek dnia. Są one bogatym źródłem węglowodanów złożonych, które dostarczają nam źródła energii.  Zawierają dużo błonnika pokarmowego, który hamuje apetyt oraz poprawia pracę układu pokarmowego. Występują w nich witaminy z grupy B, które regulują przemiany metaboliczne.
  • maślanka, jogurty – są bogatym źródłem wapnia w diecie. Wapń oprócz zbawiennego wpływu na kości, również wpływa na redukcję tkanki tłuszczowe. Ułatwia on odchudzanie poprzez wpływ na metabolizm.
  • gorzka pomarańcza – zawiera substancję synefrynę i oktapominę. Są one składnikiem wielu suplementów wspomagających odchudzanie. Mieszanka działa pozytywnie na organizm poprzez ograniczenie łaknienia oraz wpływ na termogenezę.

Na szczęście dla tych, którzy lubią jeść, lista pokarmów o właściwościach termogenicznych jest długa i zróżnicowana. Z pewnością każdy wybierze coś dla siebie.

Tagi: , ,

Oceń artykuł

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (13 votes, average: 4,77 out of 5)
Loading ... Loading ...

8 komentarze to “Naturalne spalacze tłuszczu”

  1. MILKA-PYZA 11 marca 2011 at 15:19 #

    Przepraszam,ale jako starsza pani po wojenna /mam na mysli 2 wojne swiatowa jestem jezykowo ograniczona do j,polskigo;jak bylam kompletna tzn. mialam wszystkie czesci to mialam charta z ktorym chodzilam na bardzo dlugie wybiegi nawet do 4 godzin /brakuje mi tego

  2. MILKA-PYZA 11 marca 2011 at 15:12 #

    jestem zdeterminowana przytylam bo brak mi ruchu jedyny to krecenie kolami wozka do ktorego jestem przykuta smieje sie ze zawsze mam ze soba krzeselko;bede uzywac te specyfiki i cierpliwie czekac stosujac jednoczesnie zalecenia milka-pyza

  3. Eleonorka16 23 lutego 2011 at 21:30 #

    Kochani fajnie, ale ja już próbowałam prawie wszystkiego pozdrawiam
    Eleonora

  4. Monia 3 grudnia 2010 at 19:16 #

    Świetny artykuł opisujący naturalne spalacze tłuszczu, zapisałam sobie wszystko szczegółowo i będę stosować.

  5. Michał 29 listopada 2010 at 20:27 #

    Hmm na prawdę ciekawe spróbuję zastosować i zobaczymy czy działa;)


Dodaj komentarz

Proszę wypełnij wymagane pola i nie wyrażaj się wulgarnie. Twój email nie będzie publikowany.

Możesz używać tagów HTML:: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>