Diety to nie kwiatki, nie skacz z jednej na drugą!

Data 17. paź, 2008 dodał dietetyk w Odchudzanie

Skuteczna, najlepsza, szybka, łatwa…dieta – cud, oto kilka określeń, które zapewne znasz. Jak tu nie skusić się na kolejną dietę? Powodów jest wiele np. koleżanka z pracy, która próbowała ostatniego dietetycznego hitu i udało jej się zgubić 5 kg.
I tu właśnie zaczyna się podstawowy problem, stosujesz kolejne diety z nadzieją, że przyniosą upragnione efekty. Owszem, efekt jest ale krótkotrwały. Po pewnym czasie kilogramy wracają jak bumerang! Dlaczego tak się dzieje?

Im częściej i intensywniej się odchudzasz tym trudniej Ci będzie schudnąć kolejnym razem. Zbyt długie trwanie w ujemnym bilansie kalorycznej spowalnia Twój metabolizm, dlatego też często po zakończeniu diety nadmiar kalorii odkładany jest w postaci tkanki tłuszczowej.

- Odchudzanie powinieneś rozpocząć od poziomu kalorii przy którym jeszcze nie tyjesz, czyli dziennego zapotrzebowania kalorii.
- Jeśli zaczynasz kolejne odchudzanie nie zaczynaj go od niskiej podaży kalorii z poprzedniej diety.
- Obcinaj kalorie do założonego pułapu bardzo powoli, np. 100- 200 kalorii, jeśli po tygodniu waga nadal stoi w miejscu, ujmij kolejne 100 – 200 kalorii. Jednak jeśli zauważysz spadek wagi, to nie zmieniaj wartości kalorycznej posiłków.

Pamiętaj! Po zakończeniu diety nie możesz gwałtownie wprowadzać zmian.

- Kaloryczność potraw zwiększaj stopniowo, około 200 kcal na tydzień
- Spożywaj jak najmniej tłuszczów nasyconych zastąp je nienasyconymi
- Jeśli zwiększasz ilość kalorii, postaraj się również zwiększyć aktywność ruchową
- Unikaj łączenia w jednym posiłku dużych ilości węglowodanów i tłuszczów
- Jeśli planujesz kolejna dietę poczekaj około 2-3 miesiące aby organizm przyzwyczaił się do obecnej wagi.

A teraz troszkę matematyki, czyli równanie na świetną figurę :)

Mądre odchudzanie + Aktywność ruchowa = Wymarzona sylwetka

ania

Tagi: , , ,

Oceń artykuł

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...

Dodaj komentarz

Proszę wypełnij wymagane pola i nie wyrażaj się wulgarnie. Twój email nie będzie publikowany.

Możesz używać tagów HTML:: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>