Co pić, by nie przytyć?

Data 23. cze, 2009 dodał ilona w Odchudzanie

Jest duszno, upalnie, coraz częściej zamiast po jedzenie sięgamy po napoje. Jakie wybieramy? Kolorowe z dużą ilością bąbelków, słodzone soki owocowe, czy wodę? Często wlewamy w siebie dużą ilość słodkich płynów, nie mając świadomości, że i od nich można przytyć…

Co pić, by ugasić pragnienie i utrzymać dobrą sylwetkę?

Woda - to bez wątpienia najlepsza z odpowiedzi na powyższe pytanie. Mało kto wie, że woda przyspiesza odchudzanie i w naturalny sposób hamuje apetyt. Dowiedziono, że brak wody może prowadzić do przejadania się. W jaki sposób? Otóż organizm nie odróżnia głodu od pragnienia. Kiedy myślimy, że jesteśmy głodni, to wtedy nasz organizm potrzebuje właśnie wody. Warto więc wypijać szklankę wody na czczo rano oraz przed każdym posiłkiem. Nie dość, że przyspiesza przemianę materii, to daje uczucie pełności, dzięki czemu zjadamy mniejszą porcję, a tym samym mniej kalorii. Pijąc wodę, likwidujemy uczucie, które wg nas było głodem.

Picie wody oczyszcza organizm z toksyn, nawilża go od środka, dzięki czemu skóra staje się jędrna. Jeżeli do tego uprawiamy sporty, to picie wody znacznie pomaga w redukcji cellulitisu.

Ostatnio zauważyłam, że od tygodnia mam spuchnięte dłonie, stopy. Przeanalizowałam ilość płynów, które  piłam przez kilka dni. Rzeczywiście – spożycie wody ograniczyłam do mimimum, czego skutki mój organizm odczuł bardzo szybko. To znak, że z wody rezygnować nie można.

Kiedyś zrobiłam inny eksperyment – kiedy kawa i napoje energetyczne przestały już na mnie działać i zamiast pobudzać, powodowały senność, postanowiłam przez tydzień zrezygnować z nich na rzecz wody. Zamiast kawy i herbaty piłam ciepłą wodę, a w ciągu dnia mineralną lekko schłodzoną. Jaki był tego efekt? Po tygodniu czułam się pełna energii, oczyszczona, bez problemów ze spuchniętymi dłońmi. Rano budziłam się pełna sił, a mój umysł pracował na szybszych obrotach. Należy pamiętać, że nasz mózg składa się również z wody, więc jej brak powoduje zmniejszenie koncentracji i bóle głowy.

Słodkie napoje gazowane nie ugaszą tak pragnienia jak woda – a często jeszcze je wzmagają. Większość soków dostępnych w sklepach zawiera dużo cukru, co niestety nie wpływa korzystnie na walkę z tłuszczykiem. Badania wykazały, że ich spożycie wyostrza apetyt na słodycze.

Jeżeli jednak lubimy słodkie płyny, to wybierajmy 100%towe soki owocowe bez dodatku cukru. Możemy je “odchudzić” rozcieńczając wodą.

A teraz, zanim napełnimy szklanki wodą mineralną, z lodem, czy cytryną, obliczmy ilość wody, którą powinniśmy wypijać dziennie, wg wzoru:

waga/10 x 0,35 l

np.:

osoba o wadze 60 kg: ( 60 / 10) x0,35 = 6 x 0,35 = 2,1 litra wody na dobę
osoba o wadze 120 kg: ( 120 / 10) x 0,35 = 12 x 0,35 = 4,2 litra wody na dobę

A teraz: szklanki w górę! Smacznej, mineralnej, niekalorycznej!:)

Ilona

Tagi: , , , ,

Oceń artykuł

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading ... Loading ...

4 komentarze to “Co pić, by nie przytyć?”

  1. Robson 14 stycznia 2012 at 0:52 #

    Osobiście lubię wodę z świeżo wyduszona cytrynką tylko jak dla mnie to woda musi być gazowana.

  2. maggie 24 lipca 2011 at 21:47 #

    Ja mam taki mały kłopot… NIE ZNOSZE WODY! :( nie smakuje mi! Smakowa, gazowana, mineralna… BLE! przepraszam, że byc moze troche mnie ponosi ale staram sie schudnac i nie wiem co mogee pic!

    • Paulina 1 sierpnia 2011 at 8:13 #

      Wobec tego polecam Ci picie herbatek owocowych. Są doskonała na lato – świetnie smakują, nawet jako zimne. Gaszą pragnienie, orzeźwiają i wspomagają oczyszczanie organizmu (działają moczopędnie). Na początek… może hibiskus? Życzę smacznego!

  3. Justyna 29 września 2010 at 7:23 #

    Rewelacja!!! Święta prawda w tym artykule!
    Ja sama łapię sie na tym że za mało piję :(
    Postaram się t zmienić :)


Dodaj komentarz

Proszę wypełnij wymagane pola i nie wyrażaj się wulgarnie. Twój email nie będzie publikowany.

Możesz używać tagów HTML:: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>