Cellulitowi powiedz STOP

Data 12. paź, 2010 dodał Paulina w Odchudzanie

Większość z nas doskonale wie jak z nim walczyć. Dlaczego więc prawie 90% kobiet ignoruje problem i rezygnuje z walki już na starcie? Gdy on bez litości atakuje coraz bardziej- bez względu na nasz wiek czy wagę- my traktujemy to jak normalną kolej rzeczy- coś, co przychodzi z wiekiem i jest nieuniknione. Wiemy, że powinnyśmy zdrowo się odżywiać, regularnie ćwiczyć i pić duże ilości wody. I co z tego? Przecież od teorii do praktyki jest tak długa droga…

Zdrowe odżywianie i ruch to klucz do sukcesu w walce ze zmorą niemal wszystkich kobiet- cellulitem. Ale to nie wszystko… Lekarze zgodnie twierdzą, że palenie papierosów i spożywanie alkoholu przyczynia się do jego rozwoju. Nikotyna z jednej strony zwęża naczynia krwionośne w skórze, utrudniając przemianę materii w obszarze miejsc narażonych na pomarańczową skórkę, z drugiej- uszkadza włókna kolagenowe tkanki łącznej. Alkohol natomiast zostaje przez nasz organizm zredukowany do tłuszczy i zmagazynowany w komórkach tłuszczowych.

Walkę z cellulitem musisz prowadzić na kilku frontach. Aby ją wygrać- powinnaś użyć ciężkiej broni. Dlatego pamiętaj o dobrze skomponowanej diecie, odpowiedniej ilości ruchu, a także kosmetykach antycellulitowych.

Oto kilka sposobów na zlikwidowanie cellulitu:


Uważaj co jesz

- pij dużo wody (wybieraj wodę niskosodową)- możesz wrzucić do niej plasterek cytryny (witamina C zapobiega powstawaniu cellulitu- bierze udział w odbudowie kolagenu)

- pij zieloną herbatę, która ma działanie przyspieszające trawienie,

- posiłki jedz najlepiej 5 razy dziennie, w niewielkich porcjach (całe menu powinno zawierać nie więcej niż 1200-1400 kcal),

- maksymalnie ogranicz spożycie cukru i soli,

- wybieraj produkty lekkostrawne- np. ryby, białe mięso, chudy ser, ryż. Są to produkty, które przyspieszają tempo przemiany materii

- unikaj smażenia na rzecz gotowania (najlepiej na parze) lub pieczenia

- jedz produkty moczopędne, tj. natka pietruszki, seler, czereśnie, truskawki

- postaw na oliwę z oliwek lub pestek winogron oraz miękkie margaryny, są one bogate w kwasy tłuszczowe, które poprawiają metabolizm tkanek z rozwijającym się cellulitem, jak również przyspieszają jej spalanie

Ponadto bardzo ważnym składnikiem diety antycellulitowej jest błonnik. Ma on dwie postacie:

- rozpuszczalnego w wodzie, który spowalnia wchłanianie tłuszczu,

- nierozpuszczalnego w wodzie, chroniącego przed zaparciami (występuje w ciemnym ryżu, kaszy).

Jak ognia unikaj: słodyczy, białego pieczywa, słodzonych napojów, picia dużej ilości kawy, alkoholu i papierosów.

Ruszaj się

Dieta to nie wszystko. Aby zwyciężyć w walce z cellulitem powinnaś postawić na ruch, który poprawia krążenie, przyspiesza proces usuwania toksyn z organizmu i skutecznie zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Aby pozbyć się cellulitu raz na zawsze ćwiczenia musisz wykonywać systematycznie. Powinnaś na nie przeznaczyć ok. 20-30 minut każdego dnia.

Ćwiczenia na cellulit

1 – stań prosto, ręce oprzyj w talii i wyprostowaną nogę wyciągaj do tyłu, napręż, obciągnij palce, powtórz 20 razy na każdą nogę

2 – połóż się na plecach, ręce wyciągnij wzdłuż ciała, nogi ugnij w kolanach, stopy rozstaw szeroko, podnieś wysoko biodra i na przemian łącz i rozchylaj kolana

3 – połóż się na boku, głowę oprzyj na zgiętej ręce, a drugą rękę połóż przed sobą, nogi wyprostuj i mocno napnij, a następnie powoli podnoś je razem i opuszczaj, powtórz po 20 razy na każdym boku

4 – połóż się na plecach, ręce wzdłuż ciała, nogi ugięte rozstaw szerzej niż biodra, unieś biodra wysoko, jednocześnie wspinając się na palce stóp, wytrzymaj 3 sekundy, powtórz 20 razy

5 – uklęknij, opierając się na dłoniach, ugiętą nogę podnoś do góry tak, aby plecy, pośladki i udo były na jednej linii, następnie unieś nogę najwyżej jak potrafisz i opuść, wykonaj po 20 powtórzeń

6 – uklęknij, opierając się rękach unieś nogę w bok, powoli opuszczaj, powtórz 20 razy na każdą nogę

7 – stań prosto, stopy rozstaw na szerokość bioder, wykonuj niezbyt głęboki przysiad (do wysokości kolan), powtórz 20 razy

8 – połóż się na plecach, ręce wyciągnij za głowę i rozciągnij się najmocniej jak możesz, wytrzymaj kilka sekund, następnie przyciągnij ugięte nogi do klatki piersiowej i obejmij kolana, policz do 10, są to ćwiczenia rozciągające.

Pielęgnuj, odżywiaj

Ostatnim krokiem w walce z cellulitem jest odpowiednia pielęgnacja. Na rynku dostępne są preparaty, które z pewnością pomogą Ci w walce z cellulitem. Do większości z nich dodawane są wyciągi z roślin i substancji. Możesz je spotkać  w formie preparatów kosmetycznych, herbatek czy kapsułek.

Dobierając odpowiednie kosmetyki czy suplementy antycellulitowe, nie zapominaj o wykonywaniu zabiegów, które  z pewnością polepszą efekt końcowy i pomogą Ci pozbyć się cellulitu.

Zanim użyjesz kosmetyku pielęgnacyjnego przygotuj odpowiednio swoją skórę- najlepszą metodą jest peeling, który możesz wykonać przy użyciu żeli peelingujących. Masaż rękawicą lub gąbką pobudzi krążenie, odpowiednio rozgrzeje a także rozluźni skórę.

Pamiętaj o częstych kąpielach w zimnej i cieplej wodzie ( na przemian). Po każdej kąpieli stosuj kremy i balsamy antycellulitowe, które pobudzając mikrokrążenie, stymulują spalanie tkanki tłuszczowej i zapewniają precyzyjne i długotrwałe działanie antycellulitowe. Ponadto dzięki systematycznemu używaniu balsamów Twoja skora stanie się jędrniejsza, bardziej odżywiona i zregenerowana.

Tak więc drogie Panie- idziemy na wojnę! Cellulitowi mówimy: NIE!

Tagi: , , , , ,

Oceń artykuł

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading ... Loading ...

5 komentarze to “Cellulitowi powiedz STOP”

  1. Martunia 14 marca 2011 at 10:49 #

    Hej! bardzo fajne naturalne sposoby do pozbycia sie celulitu! Kazda z nas chciała by mieć zgrabną figure bez celulitu, ale nie wszystkie pamietamy o zdrowym odżywianiu i ruchu na świerzym powietrzu! zapraszam równiez do siebie na blog też mam na nim napisane kilka porad! pozdrawiam Marta ;)

  2. nicole 18 października 2010 at 8:02 #

    Ja niedawno kupiłam. Relax Tune ma różne końcówki, wszystkich jeszcze nie testowałam, na razie używam jednej (falistej), która daje przyjemne uczucie- masuje ciało kiedy wieczorem leżę zmęczona przed telewizorem. Masaż wykonuję ok. 10-15 minut dziennie- czuję się po nim bardziej zrelaksowana i widzę poprawę napięcia skóry, jest gładsza. Ja oprócz tego stosuję jeszcze krem antycellulitowy Crema Massaggio.

  3. Ewa_N 15 października 2010 at 14:45 #

    A czy ten Relax Tone działa na cellulit? Czy ktoś to stosował?

  4. IK 13 października 2010 at 14:49 #

    ja mam 25 lat i też typowo siedzący tryb pracy, obok miejsca pracy same fast foody i restauracje w których podawane obiady są niby domowe ale zawierają pewnie więcej chemii niż typowy hamburger z frytkami. Staram się gotować i biegać z obiadem ale nie zawsze to się udaje. Diety … też ciężko.
    Ok początku roku zauważyłam że skórka pomarańczowa stała się bardziej widoczna wiec zaczęłam walkę :) Wszystkim walczącym proponuje ograniczenie pewnych produktów w codziennym jedzeniu. Ja ciesze się że udało mi się wyrobić systematyczność w chodzeniu na ćwiczenia co najmniej 2x w tygodniu, obojętne czy siłownia, fitness, czy basen. Naprawdę polecam, przy niewielkim ograniczeniu jedzenia efekty są – oczywiście na pewno jest to indywidualne, ale na pewno też poruszanie sie przez 40 min nie zaszkodzi :) Poza tym przetestowałam wiele kremów i specyfików na cellulit i niektóre nawet dają widoczne efekty.

  5. kaja 12 października 2010 at 16:34 #

    Mam 28 lat i wstyd przyznać ale mam znaczny cellulit, zresztą jak większość dziewczyn w moim wieku. Niestety przy tak szybkim tempie zycia, nie mamy po prostu czasu na nic. Siedzimy osiem godzin w pracy, jadamy fast-foody, bo kto ma czas na gotowanie..nie mówiąc o ćwiczeniach. Aerobik-owszem, ale sporadycznie, bardziej dla towarzystwa niż własnego zdrowia. Łatwo jest mówić co można zrobić, żeby zredukować cellulit, ale chyba lepiej przede wszystkim wiedzieć w jaki sposób go uniknąć. No nic- mi pozostaje walczyć z cellulitem, którego latem w żaden sposób nie zakryje…


Dodaj komentarz

Proszę wypełnij wymagane pola i nie wyrażaj się wulgarnie. Twój email nie będzie publikowany.

Możesz używać tagów HTML:: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>