Podjadaniu mówimy „Nie”!

Data 21. kwi, 2008 dodał dietetyk w Odchudzanie

Czy wiesz, że co najmniej 47%przyswajanych dziennie kalorii nie pochodzi z zasadniczych posiłków, a niekontrolowanego podjadania miedzy nimi?

Walczysz ze sobą, ale jak tu nie jeść, kiedy wokół jest mnóstwo dostępnych pysznych, chrupiących i niekoniecznie zdrowych przekąsek, typu chipsy, ciasteczka, batoniki. Producenci dbają o to, aby te produkty kusiły smakiem, zapachem i kolorowym opakowaniem. Szczególnie doświadczamy tego wybierając się do hipermarketu nie jedząc wcześniej pożywnego posiłku…. Finał takich zakupów zwykle wygląda tak, iż w naszym koszyku pojawiają się opakowania po „już zjedzonych” przekąskach. Tylko, kto wtedy zastanawia się nad ich kalorycznością?

Rada, jak nie podjadać jest tyleż prosta, co wymagająca samodyscypliny. Za wszelką cenę postaraj się oprzeć pokusie! Pomocą w tej walce jest regularne, spożywanie posiłków, w mniejszych ilościach, lecz częściej. Posiłki muszą być jak najbardziej sycące, czyli bogate w błonnik, który pęczniejąc w żołądku daje uczucie wypełnienia. W praktyce oznacza to sięganie po warzywa, owoce, ziarna i wypijanie dużej ilości wody (1, 5-2l) dziennie. Pamiętaj o tych zasadach i spróbuj się do nich zastosować, a zobaczysz, że efekty mile Cię zaskoczą!

Jednak czasem trudno wytrwać nam w postanowieniach, szczególnie na początku…. Próbujemy omijać lodówkę szerokim łukiem, staramy się znaleźć jakieś zajęcie, żeby tylko nie myśleć o jedzonku. W tej ciężkiej walce, gdy sami nie dajemy już rady pomocne okazują się preparaty hamujące łaknienie. Pamiętajcie, że tak naprawdę dużo zależy od Was :)

Na koniec chciałabym przypomnieć, motto znajdujące się na Strażniku Wagi MMO, który przykleiłam na mojej lodówce:

Przyjemność jedzenia jest krótka… Walka z kilogramami długa i mordercza!

Prawda, że brzmi groźnie??? :) Życzę wytrwania w postanowieniach!

A Ty jak radzisz sobie z podjadaniem? Może masz jakieś sprawdzone sposoby albo chciałbyś zobaczyć jak radzą sobie inni? Zapraszam do dyskusji na forum e-figura.pl . Kliknij na wątek: Podjadanie.

Pozdrawiam Ania – dietetyk

Tagi: , , ,

Oceń artykuł

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...

3 komentarze to “Podjadaniu mówimy „Nie”!”

  1. ilona 22 kwietnia 2008 at 19:42 #

    Dziękuję za plusa:) Z ilości jabłek, które zjadam, to aż dziwne, że mi jeszcze jabłonka w brzuchu nie urosła;) Chipsy buraczane też widziałam, ale akurat wtedy wybrałam oczywiście jabłkowe. W sklepach dostępne są też chipsy bananowe, wprawdzie nie należą do mało kalorycznych, ale to chyba lepsza alternatywa, niż te tłuste ziemniaczane? (pod warunkiem, że wybierzemy te niesłodzone).

    Ps. Chipsy buraczane już spróbowane. Hm..smakują trochę jak zaschnięty buraczany sok, przynajmniej te, które ja jadłam. Chyba pozostanę przy jabłkowych. Sklepy ze zdrową żywnością posiadają w ofercie więcej “zdrowych” chipsów, niż zwykłe spożywcze, tak że warto tam szukać.

  2. dietetyk 22 kwietnia 2008 at 13:18 #

    Hej

    Duży plus dla Ciebie za pogryzanie jabłuszek :) samo zdrowie !!! zresztą dowiedli tego nasi Polscy naukowcy z Wrocławia wykazując ich antyrakowe działanie.Co do chipsów jabłkowych, to rzeczywiście dobre rozwiązanie, donoszę że wymyślono już chipsy buraczane:) Jeszcze ich nie próbowałam, ale nie omieszkam kupić z ciekawości :)

  3. ilona 21 kwietnia 2008 at 22:05 #

    Witaj na blogu Aniu, nasz niezawodny dietetyku:)
    Masz rację z tymi zakupami w hipermarkecie. Zawsze, gdy głodna wybieram się między półki, to koszyk zapełnia się przegryzkami. Wprawdzie przegryzką, od której jestem uzależniona (jak już wspominałam na blogu) są jabłka, ale o nich akurat źle nie pisałaś, więc mogę mieć czyste sumienie:) No i jeszcze paluszki z sezamem lub makiem, bo chipsów nie lubię (co dziwi moich znajomych). Ach! A co do przegryzek, to w sklepie znalazłam ostatnio chipsy jabłkowe! To taka alternatywa dla wszystkich podjadaczy i “gryzoni”:)
    Pozdrawiam:)


Dodaj komentarz

Proszę wypełnij wymagane pola i nie wyrażaj się wulgarnie. Twój email nie będzie publikowany.

Możesz używać tagów HTML:: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>